آناتومی طوطی

 

سیستم اسکلتی طوطی :

اسکلت پرندگان بسیار منحصر بفرد و در بسیاری گونه های مخصوص سازگار با پروازهای طولانی مدت است. بسیار سبک و ظریف هستند اما مقاوم و قدرتمند. اکپر استخوان ها بلند و توخالی اما همانطور که گفته شد قوی هستند. جناق سینه نقش بسیار مهمی را بازی می کند جهت حفظ تعادل و جلوگیری از وارونه شدن پرنده هنگام پرواز و همچنین جلوگیری از پارگی های احتمالی در اثر سقوط یا خطرات احتمالی.

دستگاه تنفسی :

سیستم تنفسی پرندگان از بسیاری جهات متفاوت است با پستانداران. تنفس در پرنده ها بسیار پر اهمیت است. حفره قفسه سینه پستانداران در هنگام تنفس افزایش و کاهش دارد اما جناق سینه پرنده باعث می شود تا متفاوت با پستانداران عمل دم و بازدم را انجام دهند. یعنی هوا را به صورت بالا و پایین جریان دهند.

 

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, ] [ 18:44 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
آموزش سخنگویی به طوطی

 

http://onlypet.persiangig.com/images/parrot-picture/parrot-large/parrot%207.jpg

 

از هزار طوطی هر هزار تا توانایی حرف زدن و یادگیری دارند. یکی از سوالات رایج این است: ایا پرنده من توانایی حرف زدن دارد؟ حتی پرنده شما اگر وحشی باشد ،اگر حوصله داشته باشید و با ارامش با طوطی خود برخورد کنید. بالاخره روزی (شاید حتی پس از 2 سال) به حرف می ایند . فقط کافیه به شما اطمینان کامل پیدا کنند. جالب است بدانید که حتی طوطی های بسیار کوچکی مانند مرغ عشق ها هم توانایی یادگیری چند کلمه را دارند. اما بهتره این پرندگان کوچک مثل عروس هلندی را به صورت جفت نگهداری کنیم.

 

چگونه به طوطی سخن گفتن و حرف زدن بیاموزیم اگر می خواهید پرنده شما سخنگو باشد می بایست مانند یک مربی با پرنده تان رفتار کنید، این کار کمی وقت گیر و دشوار است زیرا...

 

برای اطلاعات بیشتر به ادامه ی مطلب بروید :

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, ] [ 18:35 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
تصاویر زیبا از طوطی سانان

در این قسمت تصاویر بسیاز زیبایی از طوطی سانان برای علاقه مندان آماده شده که میتوانید برای پس زمینه کامپیوتر یا سایر موارد مانند تهیه البوم و ….. استفاده کنید. این تصاویر در سایز مناسب و کیفیت بالا اماده شده است که میتوانید انها را در ادامه متن مشاهده ،دانلود و استفاده نمایید (تصاویر دیگری نیز به زودی به این لیست اضافه خواهد شد)

 

 

برای مشاهده تصاویر در اندازه و کیفیت واقعی به ادامه ی مطلب مراجعه کنید :


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, ] [ 17:53 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
نحوه حمام کردن طوطی

عکسهای زیبا از طوطی سانان

 

نحوه حمام کردن طوطی:

 

بردن طوطی زیردوش حمام کاری نادرست است زیراممکن است آب وارد ریه های طوطی شود و در دراز مدت باعث بروز بیماری های تنفسی در طوطی شود .بهترین کار این است که شما به اهستگی با اسپری ابپاش روی طوطی خود اب بپاشید و قبل از اسپری کردن مطمئن شوید بادی در جریان نیست و هوا سرد نیست انها مثل سگ و گربه نیستند و طاقت تغییرات ناگهانی دما را ندارند بهترین ساعت برای انجام این کار ۸ تا ۹ صبح یا ۴ تا ۶ بعد از ظهر می باشد.

و یا روش دیگر حمام کردن طوطی ها فرقی هم نمی کند چه نژاد و گونه ای باشد این است که ظرفی مناسب مانند یک وان کم عمق برای طوطی خود فراهم سازید تا خود اقدام به آبتنی کردن بکند و معمولا طوطی های کوچکتر زودتر این کار را انجام خواهند داد یا طوطی های با تجربه اهلی مثل کاسکویی که مدت هاست با انسان بوده و ترسی از ابتنی کردن نداردبرای این کار لازم است به نکات زیر توجه کنید:

- از آب کاملا گرم و یا کاملا سرد استفاده نکنید.

- در صورتیکه طوطی در اتاق کولر دار قرار دارد از حمام کردن آن جوگیری نمایید . بدیهی است که این کار شما باعث سرماخوردگی طوطی خواهد شد.

- از سشوار برای خشک کردن پر و بال پرنده خودداری کنید زیرا که به رشد طبیعی پرها آسیب جدی وارد می کند.

- در صورت بیماری و یا ضعف عمومی پرنده از حمام کردن آن جدا خودداری کنید.

- برای حمام کردن طوطی به هیچ وجه از صابون استفاده نکنید زیرا که طوطی به صابون نیاز ندارد.

- هیچ وقت طوطی خود را به حمام کردن مجبور نکنید.

- پس از حمام کردن کف قفس را خیس رها نکنید و سعی کنید که روزنامه های کف قفس را تعویض نمایید.

- ظرف مخصوص حمام کردن را برای مدت طولانی در قفس رها نکنید . زیرا طوطی ممکن است مدفوع خود را در آن بریزد و سپس از آن اب بخورد ، به همین دلیل باید پس از حمام کردن ، ظرف انرا از قفس خارج نمایید.

- سعی کنید در هنگام اب پاشیدن بر روی طوطی اب کمتر روی میل ها بریزد زیرا ممکن است باعث زنگ زدگی میله ها شود.

متاسفانه اکثر پرنده فروش ها یا سایتهای اینترنتی و صاحبان طوطی پیشنهاد می کنند دوش را روی طوطی بیگرند یا حتی کمی شامپو بچه بزنند . یا حتی شامپوی کاسکو به انها می فروشند .هیچ گاه این کارها را نکنید اینجانب این احتمال را می دهم که یک طوطی با شستشوی مداوم با این شیوه های اشتباه که عرض کردم مبتلا به بیماری فساد پرها بشود.

اگر یک طوطی دارید که از آبتنی در وان می ترسد وآن را بردارید و تنها اسپری کنید بعده ها کم کم خودش وقتی اهلی تر شد ابتنی خواهد کرد ضمنا اگر یکباره اقدام به اسپری کردن کنید حتما از اسپری هم خواهد ترسید و مدتها طول خواهد کشید تا ترسش از اسپری بریزد.

 

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, ] [ 17:45 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
نشانه های یک جوجه کاسکو خوب

 

 

نشانه های یک جوجه کاسکو خوب :

 

1-داشتن چشمان براق و عاری از ترشحات 

 

۲- داشتن سوراخ های بینی با حداقل گشادی و عاری از ترشحات

 

۳- داشتن پرهای کامل و نداشتن علایم پرکنی

 

4- داشتن مدفوع غیر آبکی و مناسب از لحاظ رنگ و قوام

 

5- نداشتن هر گونه عیب در پاها ، پنجه ها ، بال ها ، منقار و دیگر نقاط بدن

 

 6- نداشتن علایم تنگی تنفس

         

جوجه هایی با چشمان طوسی رنگ و نوک پرهای دم به رنگ تیره ( حدود 5/2 ساله)

انتخاب مناسبی هستند . جوجه های چشم سیاه و چشم دودی نیز از لحاظ قابلیت

یادگیری مشابه جوجه های چشم طوسی هستند ولی مقاومت آن ها نسبت به

بیماری ها کمتر و امکان تلفات آن ها بیشتر است بنابراین خیلی بیشتر نیاز به مراقبت

دارند.            

 

[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, ] [ 17:25 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
تغذیه جوجه سرنگی شاه طوطی

 

پرورش و تغذیه جوجه سرنگی شاه طوطی :

 

 

نگهداری و تغذیه صحیح جوجه طوطی ها از هر نژاد که باشند کار ساده ای نخواهد بود و شما اگر تصمیم به نگهداری و پرورش یک یا چند جوجه را دارید باید با دقت این مطلب را مطالعه نمایید.

 

1-اکثر طوطیها متعلق به مناطق گرمسیری هستند و مانند سایر جوجه های پرنده های دیگر به سرما و جریان باد حساس هستند شما باید طوطی را داخل یک جعبه مثلا از جنس چوب یا مقوا نگهداری کنید و کف این جعبه کوچک را با خرده های روزنامه پر کنید یا خاک اره درشت از انجا که فضله جوجه ها معمولا ابکی تر است بایستنی است کف جعبه را 2 تا 3 بار در روز تعویض کنید تا همیشه تمیز بماند. جوجه ها را باید در دمای گرم و مناسب قرار دهید.

 

2-تغذیه جوجه ها بسیار پر اهمیت و مهم است و شما باید بدانید که با وجودی که جوجه ها را اصتلاحا سرلاکی می نامند اما همین سرلاک بزرگترین قاتل جوجه ها به حساب می اید. زیرا اکثر جوجه طوطی ها از هر گونه که باشند توانایی هضم سرلاک را ندارند و سرلاک به سرعت ترشیده و فاسد خواهد شد خصوصا اگر این سرلاک به خوبی شل و رقیق نشده باشد به هر حال استفاده از سرلاک یا ارد نخودچی یا ارد برنج و مانند انها را اکیدا ممنوع اعلام می کنم !

 

اما با چه موادی و چگونه باید جوجه ها را تغذیه کنیم؟

 

برای اطلاعات بیشتر به ادامه ی مطلب بروید :


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, ] [ 17:8 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
دانلود مستند استرالیا سرزمین طوطی ها

 

دانلود مستند استرالیا سرزمین طوطی ها Australia Land of Parrots XviD And BluRay

 

 

مستند استرالیا: سرزمین طوطی های برای اولین بار با دوکیفیت XviD و BluRay 720p برای سلیقه های مختلف

افتخار داریم برای اولین بار مستندی با دو کیفیت معمولی و BluRay برای سلیقه های مختلف شما عزیزان آماده کنیم.

کیفیت  BluRay  اضافه شد

امروز یک مستند زیبا از طوطی های دوست داشتنی استرالیا برای شما عزیزان آماده کرده ام و امیدوارم از دیدن آن لذت ببرید.
طوطی پرنده‌ای اغلب سبزرنگ و از راسته طوطی‌سانان (Psittaciformes) است که توانایی تقلید آوای آدمی در آن قابل تحسین است. طوط ها عموما در نواحی گرم و مرطوب آفریقا و هند زیست می‌کنند. 372 گونه از پرندگان را که در 86 جنس طبقه بندی می‌شوند، از راستهٔ طوطــی‌ها به شمار می آورند. این پرندگان بیشتر در نواحی گرمسیر استوایی زندگی می‌کنند و به طور کلی در دو خانواده Cacutuidae و psittacidae قرار می‌گیرند.واژه ی طوطی معرب توتی است و معنای آن پرنده‌ای است سبز رنگ که به عرف آن را طوطا نامند و شکرشکن، شکرفشان، شکرمقال، شکرین‌مقال، شیرین‌زبان، شیرین‌سخن، خوش نوا و خوش حرف که همه اینها از صفات اوست. ناگفته نماند که در ادبیات فارسی و خصوصا در بین اشعار شعرایی چون مولوی و عطار از طوطی و صفاتش که غالبا به آمیخته با صفاتی انسانی است، به نیکی یاد شده است.

 

برای توضیحات تکمیلی و دانلود مستند به ادامه ی مطلب بروید :


ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, ] [ 21:41 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
طوطی آرا یا ماکائو

معرفی طوطی آرا (ماکائو) و انواع آن :

 

ماکائو (آرا) آبی طلایی :       (Blue & Gold Macaw)                                                             

این پرنده ساکن مناطق جنگلی و گرمسیری جنوب امریکا (جنوب ونزوئلا تا جنوب برزیل، بولیوی، پاراگوئه ومحدوده آنها تا مرکز به پاناما) است. 

                                                      



طول بدن این پرندگان به 76تا86 سانتیمترمیرسد و وزنی بین 900 الی1300 گرم دارند. از خصوصیات ظاهری آنها بال و دم آبی ، پیشانی سبز و صورت سفید و عاری از پر میباشد. قسمت زیرین بدن از گردن تا دم به رنگ طلایی میباشد. منقار بسیارقوی این طوطی سازگار با محیط زندگی ان و جنگلها بوده و مناسب برای شکستن و بالا رفتن و آویزان شدن از درختان میباشد.

 



لانه های این طوطی در سوراخهایی در ارتفاعات درختان میباشد که طوطی ماده آن را ساخته و آماده کرده پس از آن معمولا 2 تخم (به ندرت1یا3تخم) میگذارد. طوطی ماده به مدت 28 روز بر روی تخمها میخوابد. جوجه ها پس از اینکه سر از تخم در می آورند تا 90 روز در لانه میمانند و پس از آن آماده ی خارج شدن از لانه و پرواز میباشند.



 

بسیاری از مردم این طوطی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری میکنند، علت آن هم زیبایی ظاهری خیره کننده و توانایی قابل توجهی است که در صحبت کردن دارد.

اما با این حال اندازه بزرگ این طوطی مشکل جا و محل نگهداری را ایجاد میکند. طوطی ماکائوی آبی طلایی بسیار با هوش و اجتماعی بوده و میتواند نیازهای خود را به صاحب خود بفهماند.

    

         

از مشکلات نگهداری از ماکائو :

1.اندازه بزرگ ونیاز به جای بزرگ برای بازی کردن و بال زدن.

2.فریاد و ایجاد صداهای بلند.

3.علاقه زیاد به جویدن.

این گونه نیاز به یک رژیم غذایی متنوع و با کیفیت بالا دارند، زیرا تنها رژیم غذایی با دانه ها مشکلات سلامتی از قبیل کمبود ویتامین را در آنها بوجود می آورد. بهترین غذا برای آنها مخلوطی از دانه ها، آجیل ، میوه های خشک شده و سبزیجات میباشد.

 



علاوه بر این غذاها میتوان از غذاهایی که انسانها به عنوان غذاهای سالم مصرف میکنند مانند ماکارونی و نان و....استفاده کرد. برای تامین کلسیم و مواد مغذی میتوان از استخوان ران پخته شده مرغ استفاده کرد. از جمله تغذیه مناسب میتوان از پرتقال، سیب ، انگور ، بادام زمینی، گردو و تخمه آفتابگردان نام برد.

به خاطر داشته باشید شکلات (کافئین) برای پرندگان به خصوص طوطیها بسیار خطرناک است.

این طوطی به صاحب خود بسیار وابسته میشود و علاوه بر سخنگویی میتواند حرکات اکروباتیک را نیز به خوبی بیاموزد.

عمر این طوطی بیش از 50 سال میباشد.

جوجه  این پرنده را میتوان از جثه کوچکتر و همچنین سر و منقار کوچکتر و پرهای تیره تر نسبت به بالغ ها  تشخیص داد. همچنین هرچه رنگ چشم آنها تیره تر و نزدیک به سیاه باشد نشان از جوجگی و سن کم آنهاست.

 

 

در ادامه ی مطلب به معرفی انواعی دیگر از خانواده ی طوطی های آرا (ماکائو) می پردازیم :

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 20:0 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
اکلکتوس

 

معرفی اکلکتوس(طوطیان اصیل) :

 

 

 

تفاوت بین دو جنس نر و ماده در بین طوطی سانان امری کمیاب میباشد. شاید اکلکتوس تنها گونه از طوطی سانان میباشد که تفاوت بین نر و ماده به این سادگی آشکار میباشد. اولین باری که پرنده شناسان اروپایی این پرنده را دیدند گمان کردند که با دو گونه متفاوت مواجه شده اند. 
 
طوطی نر:دارای پرهای سبز روشن و همچنین نوک زرد ذرتی میباشد.



                    

 

دم پرنده آبی و قرمز بوده و ...


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 19:45 ] [ ماهان منصوری ] [ ]
کاکادو

معرفی انواع کاکادو : 

 

طوطی کاکادو یا طوطی سفید کاکل زرد :

زیستگاه: جنگلهای پوشیده از درخت استرالیا و گینه نو



خصوصیات:

کاکادوها پرندگانی بسیار پر جنب و جوش و پرتحرک ،با هوش فوق العاده بالا و بسیار زیبا میباشند. توانایی تقلید صدا و صحبت کردن را دارند،اما بیشتر جذابیت آنها به علت رفتار و حرکات زیبا وجذابی است که انجام میدهند. اگر به درستی با کاکادو رفتار شود به سرعت به صاحب خود علاقمند میشود.

مشکلات نگهداری کاکادوها: جیغهای بلند و همچنین خرابکار بودن آنها را میتوان نام برد. اگر آنها را بدون نظارت از قفس خارج کنید میتوانند خسارات زیادی به وسایل خانه زده یا ممکن است با جویدن سیم برق یا وسایل تیز به خود آسیب برساند.

 

کاکادو نر: نرها دارای چشمهای سیاه میباشند.

 

کاکادو ماده: ماده ها دارای چشمان قرمز یا قهوهای میباشند.

 




جوجه ها و پرندگان نابالغ: دارای عنبیه خاکستری تیره و همچنین جثه، سر و منقار کوچکتر از بالغین و پاهای کاملا سیاه میباشند.

طول عمر این پرندگان در اسارت و در شرایط مناسب یش از70 سال گزارش شده است. عمر کاکادوهای وحشی در طبیعت بین 20 تا 40 سال است. 

بدن این پرندگان با پودری سفید پوشیده شده که باعث ضد آب شدن پرهای آنها میباشد.

آنها لانه خود را در سوراخ درختان ساخته و دو تا سه تخم میگذارند. طوطی نر و ماده هر دو وظیفه خوابیدن روی تخمها را بر عهده دارند. بیست و پنج  تا بیست و هفت روز طول میکشد تا جوجه ها سر از تخم بیرون آورند. بین نه  تا دوازده هفته طول میکشد تا جوجه ها آماده ترک لانه شوند.

  
   
  

در بعضی از مناطق استرالیا به علت جمعیت زیاد این طوطیها به عنوان آفت درختان ومیوه ها و محصولات کشاورزی شناخته شده و کشاورزان به وسیله ی تفنگ یا مسموم کردن آنها را از بین میبرند.

     

به علت تقلید حرکات و انجام حرکات شگفت انگیز و خنده آور به میمون پرندگان معروف است.

 

در ادامه ی مطلب به معرفی انواعی دیگر از خانواده ی کاکادو ها می پردازیم :

 

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 17:48 ] [ ماهان منصوری ] [ ]